Loading...
  • Varaa aina paikka tunnille etukäteen täältä! Näin pidämme huolta, että liikumme kokoontumisrajoituksia noudattaen sopivan etäällä, silti ihanasti yhdessä! Maksimiosallistujamäärä sisätunneilla 25 osallistujaa.

    • Varaa tunti viimeistään 1h ennen tunnin alkua.

    • Peruuta varauksesi viimeistään 1h ennen tunnin alkua. Perumatta jääneestä tunnista veloitamme yhden kerran voimassaolevalta kortilta.

  • Fiiliksen ovet auki 15 minuuttia ennen tunnin alkua.

  • Vältetään yhdessä ylimääräistä liikennettä tiloissamme. Jos voit, ehkä laitat treenivermeet päälle jo kotona ja siirryt suoraan saliin.

  • Pukuhuoneet ovat käytössä – vältetään turhaa kontaktia, ollaan fiksusti & lämminhenkisesti yhdessä.

Les Mills BODYPUMP 60′ ja 45′ (24.6. alkaen!)

Keskiviikkoisin klo 17.00-18.00
Perjantaisin klo 16.30-17.15
Fiiliksen Valo-salissa

Kesällä 2020 Bodypumpia ohjaavat Tuikku, Siiri, Taina & Tiikku.

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vaihteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata omalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Ota tunnille oma alusta / pyyhe mukaan.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Tunnin rakenne 60′

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Tunnin rakenne 45′

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat & hauis
6. Askelkyykky & olkapäät
7. Keskivartalo
8. Venyttely

Les Mills BARRE 30′

Torstaisin klo 16.30-17.00
Ohjaajana Siiri
Fiiliksen Valo-salissa

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta lajia Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana ei niin perinteiseen musiikin sovitettuna.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita, vaikka harjoitteet tehdäänkin balettitermein sanottuna keskilattialla. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia BARRE:a on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta, mutta vaihtoehtoja on tarjolla myös pidempään tanssineille.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Yin JOOGA 60′

Tiistaisin klo 18.30-19.30
Fiiliksen Valo-salissa

Ohjaajana alkukesästä Maria ja loppukesästä Tiikku.

Yin JOOGA -tunnilla syvennytään tarkastelemaan, mitä tapahtuu juuri nyt – kehossa ja mielessä. Tunti koostuu pitkistä passiivisista venytyksistä – hellitetään ja antaudutaan pitkien venytysten vietäväksi.
Jokaisessa asanassa ollaan vähintään 3-5 minuuttia, mikä antaa aikaa myös mielen rauhoittamiselle. Yinin parissa pääsemme vaikuttamaan sidekudoksiin, niveliin ja jänteisiin lihasten sijaan. Kun lihaksemme rentoutuvat, asanoiden vaikutukset ulottuvat syvemmälle, aina kehon sitkeimpiin jännityksiin ja jäykkyyksiin saakka. Pidämme venytykset lempeinä ja annamme kehon antautua omalla painollaan venytyksiin ja painovoiman varaan. Hengitys auttaa syventämään venytyksiä ja hellittämään jännityksistä.

Yin JOOGA tarjoaa ihanaa ja rauhoittavaa tasapainoa kiireisen arjen ja suorittamisen keskelle, hellii kehon kireyksiä ja antaa mahdollisuuden pysähtyä hetken vietäväksi.

Ota tunnille oma matto mukaan. Nappaa matkaasi myös pyyhe, johon voit kääriä esimerkiksi joogablokin. Myös esimerkiksi pitkähihainen paksumpi paita sopii hyvin apuvälineeksi asanoita tukemaan. 

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Pilates 60′

Maanantaisin klo 18.30-19.30
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Krista

Pilates kehittää ja haastaa syvät tukilihakset, tuo kehon hallintaa ja parantaa asennon linjausta. Harjoitus tehdään oman hengityksen tahdissa ja toistoja tehdään vain sellainen määrä, joka pystytään hallitsemaan tekniikkaa muuttamatta. Alkuun lämmitellään hengitysharjoituksilla ja liikkuvuusliikkeillä ennen mattosarjaa eli varsinaisia Pilatesharjoitteita. Muista ottaa oma matto mukaan! 

Krista tarjoilee tunnin aikana liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, joista jokainen voi napata itselleen sopivan tavan tehdä, olipa ensi kertaa pilatekseen tutustumassa tai vuosia lajin parissa viihtynyt. Tunti perustuu Joseph Pilateksen kehittämään rutiiniin, josta Krista poimii monelle sopivia harjoitteita ja niiden variaatioita. Vaikka Pilates on keskittymisharjoitus, Fiiliksellä pilatesta tehdään rennossa ja keskustelevassa tunnelmassa.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Summer Jam

Maanantaisin klo 17.00-18.00
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Krista

Summer Jam tarjoilee kesäiset tanssibileet Kristan johdolla!

Tunnilla rakennetaan muutama lyhyt koreografia ja harjoittelussa ei säästellä energiaa eikä hikeä! Tässä on tanssitunti, jolla voit heittäytyä parrasvaloihin juuri omalla tyylillä – tunnilla fiilis ja musiikki ovat tärkeimmässä roolissa. Aiempi tanssikokemus ei ole välttämätön – tunti on tarkoitettu kaikille tanssin riemusta ja energisestä fiiliksestä syttyville. Tule avoimin mielin ja anna vain mennä!

Krista on tanssinopettajana elementissään koreografisilla tunneilla: hänen tunniltaan ei tanssin ja onnistumisen riemua puutu, vaikkei suurempaa tanssitaustaa olisikaan – sitä ei tarvita, ainoastaan utelias asenne ja ripaus tanssin taikaa. Jokainen meistä osaa tanssia juuri ihanana itsenään!

 

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Lihaskunto & syke

Lauantaisin klo 11.00-12.00
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Satu

Tällä lihaskuntotunnilla tulee tehtyä myös kestävyyskuntotreeniä. Oman kehon painolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden sekaan lisätään hypähdyksiä ja pikkuspurtteja, joissa syke nousee. Hikituntunnilla pärjäävät kaikki ikään, kuntoon ja harjoitustaustaan katsomatta, sillä ponnistuksille on aina hypyttömät vaihtoehdot ja kaikista liikkeistä annetaan monia vaihtoehtoja. 

Iki-ihana Satu kannustaa tehden välillä itse mukana ja näyttäen vuoroin mitäkin vaihtoehtoa ja valmentaen oikeaan suoritustekniikkaan. Iloa, hikeä ja voimaa samassa paketissa!

Varaa paikkasi tunnille tästä!