Loading...
  • Varaa aina paikka tunnille etukäteen aikataulun kautta! Näin pidämme huolta, että liikumme kokoontumisrajoituksia noudattaen sopivan etäällä, silti ihanasti yhdessä! 
    • Varaa tunti viimeistään 1h ennen tunnin alkua.

    • Peruuta varauksesi viimeistään 1h ennen tunnin alkua. Perumatta jääneestä tunnista veloitamme yhden kerran voimassaolevalta kortilta.

  • Fiiliksen ovet auki 15 minuuttia ennen tunnin alkua.

  • Vältetään yhdessä ylimääräistä liikennettä tiloissamme. Jos voit, ehkä laitat treenivermeet päälle jo kotona ja siirryt suoraan saliin.

  • Pukuhuoneet ovat käytössä – vältetään turhaa kontaktia, ollaan fiksusti & lämminhenkisesti yhdessä.

Les Mills BODYPUMP 60′ ja 45′

Maanantaisin klo 16.30-17.30
Keskiviikkoisin klo 18.00-18.45
Fiiliksen Valo-salissa

Kesällä 2021 Bodypumpia ohjaavat Tuikku, Siiri, Taina & Tiikku.

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vaihteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata omalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Ota tunnille oma alusta / pyyhe mukaan.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Tunnin rakenne 60′

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Tunnin rakenne 45′

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat & hauis
6. Askelkyykky & olkapäät
7. Keskivartalo
8. Venyttely

Les Mills BARRE 45′

Torstaisin klo 19.00-19,45
Ohjaajana Siiri
Fiiliksen Valo-salissa

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta lajia Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana ei niin perinteiseen musiikin sovitettuna.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita, vaikka harjoitteet tehdäänkin balettitermein sanottuna keskilattialla. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia BARRE:a on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta, mutta vaihtoehtoja on tarjolla myös pidempään tanssineille.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Yin JOOGA 75′

Torstaisin 19.15-20.30
Fiiliksen Valo-salissa

Ohjaajina Maria, Tiikku & Sanna-Leena.

Yin JOOGA -tunnilla syvennytään tarkastelemaan, mitä tapahtuu juuri nyt – kehossa ja mielessä. Tunti koostuu pitkistä passiivisista venytyksistä – hellitetään ja antaudutaan pitkien venytysten vietäväksi.
Jokaisessa asanassa ollaan vähintään 3-5 minuuttia, mikä antaa aikaa myös mielen rauhoittamiselle. Yinin parissa pääsemme vaikuttamaan sidekudoksiin, niveliin ja jänteisiin lihasten sijaan. Kun lihaksemme rentoutuvat, asanoiden vaikutukset ulottuvat syvemmälle, aina kehon sitkeimpiin jännityksiin ja jäykkyyksiin saakka. Pidämme venytykset lempeinä ja annamme kehon antautua omalla painollaan venytyksiin ja painovoiman varaan. Hengitys auttaa syventämään venytyksiä ja hellittämään jännityksistä.

Yin JOOGA tarjoaa ihanaa ja rauhoittavaa tasapainoa kiireisen arjen ja suorittamisen keskelle, hellii kehon kireyksiä ja antaa mahdollisuuden pysähtyä hetken vietäväksi.

Ota tunnille oma matto mukaan. Nappaa matkaasi myös pyyhe, johon voit kääriä esimerkiksi joogablokin. Myös esimerkiksi pitkähihainen paksumpi paita sopii hyvin apuvälineeksi asanoita tukemaan. 

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Pilates 55′

Tiistaisin 18.30-19.25
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Krista

Pilates kehittää ja haastaa syvät tukilihakset, tuo kehon hallintaa ja parantaa asennon linjausta. Harjoitus tehdään oman hengityksen tahdissa ja toistoja tehdään vain sellainen määrä, joka pystytään hallitsemaan tekniikkaa muuttamatta. Alkuun lämmitellään hengitysharjoituksilla ja liikkuvuusliikkeillä ennen mattosarjaa eli varsinaisia Pilatesharjoitteita. Muista ottaa oma matto mukaan! 

Krista tarjoilee tunnin aikana liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, joista jokainen voi napata itselleen sopivan tavan tehdä, olipa ensi kertaa pilatekseen tutustumassa tai vuosia lajin parissa viihtynyt. Tunti perustuu Joseph Pilateksen kehittämään rutiiniin, josta Krista poimii monelle sopivia harjoitteita ja niiden variaatioita. Vaikka Pilates on keskittymisharjoitus, Fiiliksellä pilatesta tehdään rennossa ja keskustelevassa tunnelmassa.

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Fascial-kehonhuolto

Keskiviikkoisin klo 16.30-17.30
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Sanna

Fascial – kokonaisvaltaista kehonhuoltoharjoittelulla entistä hyvinvoivempi & toimintakykyisempi sinä!

Fascial on aktiivista ja toiminnallista liikkuvuusharjoittelua, jonka tavoitteena on kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi. Hengityksellä on tärkeä rooli harjoittelussa, jossa se yhdistyy osaksi liikettä. Liikkuvuuden lisäksi tunnilla harjoitellaan oikeita alkuasentoja ja linjauksia sekä kehon syviä lihaksia. Kehotietoisuus paranee kun opit kuuntelemaan omaa kehoasi ja sen viestejä.

Tunti alkaa lämmittävillä liikkeillä pystyasennosta. Tunnin aikana siirrytään alemmaksi, kohti lattiatasoa ja tunti loppuu pieneen rentoutukseen. Kaikki kehon myofasciaaliset linjat käydään tunnin aikana läpi lempeästi, dynaamisilla venytyksillä. Tunti on miellyttävä, koska ääriasentoihin ei tarvitse mennä ja jatkuva liike sekä lihastyö avaavat kehoa lempeästi.
Tunti sopii kaikille ja vaihtoehtoja annetaan tarpeen mukaan.
Tunti tehdään ilman kenkiä, paljain jaloin tai sukat jalassa. Tarvitset mukaan juomapullon (juominen on erittäin tärkeää tunnin aikana). Nappaa oma matto mukaan ja jos haluat pehmikettä/lämmikettä, viltti tai pyyhe.
Varaa paikkasi tunnille tästä!

Summer Jam

Tiistaisin 17.30-18.20
Fiiliksen Valo-salissa
Ohjaajana Krista

Summer Jam tarjoilee kesäiset tanssibileet Kristan johdolla!

Tunnilla rakennetaan muutama lyhyt koreografia ja harjoittelussa ei säästellä energiaa eikä hikeä! Tässä on tanssitunti, jolla voit heittäytyä parrasvaloihin juuri omalla tyylillä – tunnilla fiilis ja musiikki ovat tärkeimmässä roolissa. Aiempi tanssikokemus ei ole välttämätön – tunti on tarkoitettu kaikille tanssin riemusta ja energisestä fiiliksestä syttyville. Tule avoimin mielin ja anna vain mennä!

Krista on tanssinopettajana elementissään koreografisilla tunneilla: hänen tunniltaan ei tanssin ja onnistumisen riemua puutu, vaikkei suurempaa tanssitaustaa olisikaan – sitä ei tarvita, ainoastaan utelias asenne ja ripaus tanssin taikaa. Jokainen meistä osaa tanssia juuri ihanana itsenään!

 

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Lihaskunto

Lauantaisin klo 10.30-11.30
Tunti pidetään mahdollisuuksien mukaan Fiiliksen Valo-salissa, mutta jos pääsemme aiemmin aloittamaan puistotunnit, pidetään tunti Sorsapuiston isolla nurmella
Ohjaajana Satu

Tällä lihaskuntotunnilla tulee tehtyä myös kestävyyskuntotreeniä. Oman kehon painolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden sekaan lisätään hypähdyksiä ja pikkuspurtteja, joissa syke nousee. Hikituntunnilla pärjäävät kaikki ikään, kuntoon ja harjoitustaustaan katsomatta, sillä ponnistuksille on aina hypyttömät vaihtoehdot ja kaikista liikkeistä annetaan monia vaihtoehtoja. 

Iki-ihana Satu kannustaa tehden välillä itse mukana ja näyttäen vuoroin mitäkin vaihtoehtoa ja valmentaen oikeaan suoritustekniikkaan. Iloa, hikeä ja voimaa samassa paketissa!

Varaa paikkasi tunnille tästä!

Flow JOOGA

Maanantaisin klo 17.45-19.00 / Tuikku
Perjantaisin klo 16.30-17.30 / Tiikku

Varaa paikka tunnille etukäteen ja nappaa oma alusta & pikkupyyhe mukaan!

Tule uppoutumaan liikkeeseen Flow JOOGA-tunnille! Flow JOOGA-tunnilla sarjat vaihtelevat tunnin teeman mukaan ja tavallisesti sarjoja tehdään useita kertoja, jotta liikkeet tulevat tutuiksi. Dynaaminen, sulava harjoitus kehittää ja vahvistaa niin voimaa, liikkuvuutta kuin tasapainoakin.

Tunti alkaa kehoa lämmittävillä ja avaavilla asanoilla, joista etenemme asanasarjaan. Tunnin loppua kohden rauhoitamme vauhtia ja tunti päättyy aina loppurentoutukseen savasanassa – selinmakuulla asennossa, jossa hellitämme täysin ja nautimme harjoituksen myötä kehoon ja mieleen virtaavasta elinvoimasta.

Flow JOOGA-tunnilla keskitymme myös hengitykseen. Vinyasa tarkoittaa hengityksen yhdistämistä liikkeeseen. Keskitämme ajatukset tunnin alusta alkaen itseemme ja hengitykseen. Joogassa ei tavoitella ainoastaan vahvempaa ja elinvoimaisempaa kehoa, vaan etsimme yhdessä tasapainoista mieltä ja lempeää sydäntä. Joogasta ei tarvitse olla kokemusta, sillä ohjaaja näyttää liikkeet ja ohjeistaa tekniikkaa sekä kiertää tunnin aikana avustamassa oikeaan ja jokaisen keholle sopivaan suoritukseen. Kokemus eri joogalajeista ei kuinkaan ole pahitteeksi, sillä niiden avulla opitusta kehontuntemuksesta on hyötyä itselle sopivan liikkeen löytymisessä.

Flow-tunti järjestetään lämmitetyssä salissa. Nappaa tunnille oma matto mukaan.

Varaa paikkasi tunnille tästä!