Loading...

Pilates

Pilates kehittää ja haastaa syvät tukilihakset, tuo kehon hallintaa ja parantaa asennon linjausta. Harjoitus tehdään oman hengityksen tahdissa ja toistoja tehdään vain sellainen määrä, joka pystytään hallitsemaan tekniikkaa muuttamatta. Alkuun lämmitellään hengitysharjoituksilla ja liikkuvuusliikkeillä ennen mattosarjaa eli varsinaisia Pilatesharjoitteita. Muista ottaa oma matto mukaan!

Pilatesta jokaiselle

Tunneilla ohjaaja tarjoilee tunnin aikana liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, joista jokainen voi napata itselleen sopivan tavan tehdä, olipa ensi kertaa pilatekseen tutustumassa tai vuosia lajin parissa viihtynyt. Tunti perustuu Joseph Pilateksen kehittämään rutiiniin, josta ohjaaja poimii monelle sopivia harjoitteita ja niiden variaatioita. Vaikka Pilates on keskittymisharjoitus, Fiiliksellä pilatesta tehdään rennossa ja keskustelevassa tunnelmassa.

Pilatesta Fiiliksellä:

  • Keskiviikkoisin 8.30-9.30
  • Keskiviikkoisin 17.30-18.30
  • Sunnuntaisin 18.45-19.45
Pilates-tunteja Tampereella.
Varaa tunti tästä!

PILATESTA TANSSIKURSSILAISILLE

Syksy 2022

15 kertaa pilatesta tanssikurssien tueksi 75 € Fiiliksen tanssikurssilaisille.

Voit käyttää kurssikertoja seuraavilla tunneilla:

Keskiviikkoisin klo 8.30-9.30
Keskiviikkoisin 17,30-18.30
Sunnuntaisin 18.45-19.45

Pilatesta tanssikurssilaisille

Kurssimuotoinen Pilates on tarkoitettu ainoastaan Fiiliksen tanssikurssilaisille.

Fiiliksen Pilates-filosofia on, että mielummin vähemmän ja paremmin kuin paljon huonosti. Tunneillamme on aina sen verran osallistujia, että ohjaaja pääsee käsiksi kaikkiin ja pystyy ohjaamaan yksilöllisesti ryhmässä. Tarkoitus on, että jokainen löytää omalla keholle sopivan oikean liikeradan, jossa ohjaaja voi auttaa, vaikkei liike olisikaan hukassa. Löydetään kehomme oikeat liikeradat yhdessä!

Tunneilla vahvistetaan kehon syviä lihaksia sekä venytetään suuria ja kireitä lihasryhmiä yhdessä hengityksen avulla. Pilates perustuu vuosikymmenien kehitystyöhön Joseph Pilateksen kehittämän metodiikan pohjalta, mutta liikkeitä kehitellään vaihe vaiheelta kohti klassista ja haastavaa kokonaisliikettä oppien kehittelyn aikana vartalon asennon hallitsemista, liikuttamista ja hengittämistä. Pilates vie kohti vahvempaa ryhtiä ja kehittää keskittymiskykyä. Pilates -menetelmästä hyötyvät niin kuntoilijat, tanssijat, urheilijat, vasta-alkajat. Pilateksen avulla voi parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa sekä löytää ja vahvistaa keholle luontaisia liikeratoja.