Les Mills Bodypump

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vahteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata voimalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Tunnin rakenne

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Fiilis Fitness:n erikoisuutena Bodypump-tunneilla ovat säännölliset tekniikkatunnit, joissa kahden ohjaajan voimin ohjataan tuntia ja kierretään samalla ohjaamassa yksilöllisesti antamalla palautetta suorituksista.

LES MILLS Barre

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta uutuutta Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Barre-tunnilla liikkeet tehdään kuitenkin ilman tankoa balettitermein sanottuna ”keskilattialla”.  Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia Barrea on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta ja vaihtoehtoja on tarjolla monen tasoiselle liikkujalle.

Kahvakuula

​Fiiliksen Kahvakuula-tunti tuo kahvakuulailun osa-alueet yhteen patteritreenin muodossa. Kestävyys, lihasvoima, liikkuvuus ja tasapaino haastetaan kokonaisvaltaisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Tunnilla lämmitellään yhteisesti 10 min ajan, jonka jälkeen tehdään liikepatteri kuntopiirinomaisesti omalla paikalla. Koska liikkeet on suunniteltu haastamaan kehoa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti, liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja, jotta jokainen saa tehtyä itselleen sopivan treenin. Lisäksi ohjaaja antaa palautetta ja kannustaa, sekä ohjeistaa tekniikkaa myös kädestä pitäen.

Terve selkä

Tiistaisin klo 16.30-17.25
Torstaisin klo 11.30-12.25

Terve selkä on ryhtiä parantava tunti, jossa teemme lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita niska-hartiaseudulle, keskivartalolle sekä lantiolle. Keskitymme syvän tuen vahvistamiseen, hyvään tekniikkaan ja lihastasapainon parantamiseen. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat vähentää niska- ja selkäongelmia, tai ennaltaehkäistä niiden syntyä.

Tuntia ohjaa syyskaudella 2021 Iina.

Lihaskunto

Lauantaisin klo 10.30-11.30

Tällä lihaskuntotunnilla tulee tehtyä myös kestävyyskuntotreeniä. Oman kehon painolla tehtävien lihaskuntoliikkeiden sekaan lisätään hypähdyksiä ja pikkuspurtteja, joissa syke nousee. Hikituntunnilla pärjäävät kaikki ikään, kuntoon ja harjoitustaustaan katsomatta, sillä ponnistuksille on aina hypyttömät vaihtoehdot ja kaikista liikkeistä annetaan monia vaihtoehtoja.

Iki-ihana Satu kannustaa tehden välillä itse mukana ja näyttäen vuoroin mitäkin vaihtoehtoa ja valmentaen oikeaan suoritustekniikkaan. Iloa, hikeä ja voimaa samassa paketissa!