Les Mills Bodypump

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vahteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata voimalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Tunnin rakenne

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Fiilis Fitness:n erikoisuutena Bodypump-tunneilla ovat säännölliset tekniikkatunnit, joissa kahden ohjaajan voimin ohjataan tuntia ja kierretään samalla ohjaamassa yksilöllisesti antamalla palautetta suorituksista.

LES MILLS Barre

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta uutuutta Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Barre-tunnilla liikkeet tehdään kuitenkin ilman tankoa balettitermein sanottuna ”keskilattialla”.  Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia Barrea on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta ja vaihtoehtoja on tarjolla monen tasoiselle liikkujalle.

Kahvakuula

​Fiiliksen Kahvakuula-tunti tuo kahvakuulailun osa-alueet yhteen patteritreenin muodossa. Kestävyys, lihasvoima, liikkuvuus ja tasapaino haastetaan kokonaisvaltaisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Tunnilla lämmitellään yhteisesti 10 min ajan, jonka jälkeen tehdään liikepatteri kuntopiirinomaisesti omalla paikalla. Koska liikkeet on suunniteltu haastamaan kehoa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti, liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja, jotta jokainen saa tehtyä itselleen sopivan treenin. Lisäksi ohjaaja antaa palautetta ja kannustaa, sekä ohjeistaa tekniikkaa myös kädestä pitäen.

LIHASKUNTO

Toiminnallinen lihaskuntotreeni pääosin oman vartalon vastuksella, jossa treenataan monipuolisesti: kyykkyjä, keskivartaloa ja punnerruksia luvassa! Treenataan kuntopiiri-tyyppisesti omalla paikalla. Ensimmäisellä kierroksella opetellaan liikkeiden tekniikat ja seuraavilla kierroksilla keskitytään tehokkuuteen. Toistomäärät ovat isoja, jotta optimaalinen lihasväsymys saavutetaan. Säännöllisesti treenaten, lihaskestävyys ja liikehallinta paranevat. 

Ohjaajat antavat erilaisia vaihtoehtoja ja ohjaavat henkilökohtaisesti sopiviin haasteisiin. Musiikki soi taustalla, mutta sen on tarkoitus tsempata ja luoda tunnelmaa, kaikki harjoitukset tehdään omaan tahtiin. 

Torstain tunti pidetään Ilo-salissa Siirin johdolla täysin oman vartalon vastuksella ja lauantain tuntia ohjaa Satu Valo-salissa, jolloin käytössä on myös välineitä vartalon vastuksen lisäksi.

 

Puistotreeni

Kesän puistotunneista innostuneina, jatkamme syksyllä kerran viikossa Puistotreenejä Sorspuistossa. Treenitunnit sisältävät monipuolisesti fyysisiä ominaisuuksia kehittäviä harjoitteita – lihaskuntoa, sykettä, liikkuvuutta ja tasapainoa. Liikkeistä on tarjolla monentasoisia vaihtoehtoja. Lähdemme kokeiluun sillä asenteella, että liikkuminen syksysäällä ulkona on pukeutumiskysymys ja olemme iloisia, jos mittavan sisällä pidettävän tarjonnan lisäksi, voimme tarjota ulkona porukassa treenaamiseen innostuneille vaihtoehdon. Jos nurmi on kovin pehmeä, Sorsapuistosta löytyy myös hiekkateitä ja kiinteämpää alustaa, jossa tehdä. Ota oma patja mukaan, vaikka suurin osa harjoituksista tehdäänkin pystyasennossa. Toivotaan, että syksyn säät suosivat ja ulkotreeniä kaipaavat saavat kunnon treenit niin kauan kuin sää on sopiva – vaikka koko kauden loppuun saakka. Jos sää näyttää mahdottomalta, Puistotreeni perutaan viimeistään tuntia ennen treenien alkua. 

Puistotreenejä ohjaa Suvi.