Les Mills Bodypump

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vahteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata voimalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Tunnin rakenne

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Fiilis Fitness:n erikoisuutena Bodypump-tunneilla ovat säännölliset tekniikkatunnit, joissa kahden ohjaajan voimin ohjataan tuntia ja kierretään samalla ohjaamassa yksilöllisesti antamalla palautetta suorituksista.

Perhetreeni 45′

Perhetreeni on kiireisen perhearjen pelastus – tule treenaamaan tehokkaasti ja fiksusti, lapset viihtyvät tunnilla mukana vastuksena liikkeissä tai vierellä leikkien! 

Tunti on suunniteltu niin että taaperot eivät tuskastu ja niin että vanhemmat saavat tehokkaan treenin, molemmille on siis mielekästä tekemistä.Tunti tarjoaa toiminnallisen tehotreenin, jossa hiki virtaa, syke nousee ja lihaskunnolle tehdään isosti hyvää. Kurssi sopii kaikentasoisille liikkujille – tunneilla on tarjolla aina erilaisia vaihtoehtoja liikkeistä, joista voit valita itsellesi sopivan. Puuhakas arki ei mahdollista aina rauhallisia omia treenihetkiä, joten Perhetreeni on loistava valinta perheen arkeen – ollaan yhdessä, vanhemmat saavat kunnon treenin ja lapset viihtyvät.

Kurssille otetaan maksimissaan 8 perhettä.

Ilmoittaudu kurssille

LES MILLS Barre

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta uutuutta Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Barre-tunnilla liikkeet tehdään kuitenkin ilman tankoa balettitermein sanottuna ”keskilattialla”.  Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia Barrea on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta ja vaihtoehtoja on tarjolla monen tasoiselle liikkujalle.

Kahvakuula, patteritreeni

Fiiliksen taattua kahvakuulaosaamista tulee täydentämään tavoitealuetreenin lisäksi patteritreeni, jonka tarkoitus on tuoda kahvakuulailun osa-alueet yhteen. Kestävyys, lihasvoima, liikkuvuus ja tasapaino haastetaan kokonaisvaltaisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Tunnilla lämmitellään yhteisesti 10 min ajan, jonka jälkeen tehdään liikepatteri kuntopiirinomaisesti omalla paikalla. Koska liikkeet on suunniteltu haastamaan kehoa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti, liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja, jotta jokainen saa tehtyä itselleen sopivan treenin. Lisäksi ohjaaja antaa palautetta ja kannustaa, sekä ohjeistaa tekniikkaa myös kädestä pitäen.

Patteritreeniä ohjaa syksyllä 2019 Tiikku.

Tunnin rakenne

Alkulämmittely 10′

PATTERI I x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI II x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI III x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

Jäähdyttely 3 min.

Functional Ball

Functional Ball on nimensä mukaan palloilla tehtävä toiminnallinen harjoitus. Käytössä ovat isot fysio-pallot, joiden kiikkerät ominaisuudet tehostavat entisestään keskivartalon osallistumista harjoitteluun.

Toiminnallisella harjoittelulla tarkoitetaan sitä, yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihasryhmiä. Liikkeet aktivoivat
pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Näin lihakset eivät ainoastaan vahvistu, vaan oppivat toimiman yhdessä muodostaen liikeketjuja ja siten tasapaino, koordinaatio, liikkuvuus sekä voima lisääntyvät ja pysyvät yllä.

Musiikki on taustalla liikkeiden tukena ja tunnelman luojana, mutta harjoitukset tehdään omaan tahtiin. Tunnilla annetaan liikkeisiin useita vaihtoehtoja ja ohjaaja on asiakkaan tukena opastaen liikkeisiin henkilökohtaisesti. Tunnille otetaan siksi maksimissaan 25 asiakasta. Functional Ball –tunnista saa eri vaihtoehtojen ja pallon sijoittelun sekä henkilökohtaisen ohjeistamisen takia tehtyä hyvin eri tasoisen.
Tunti sopii hyvin mm. ryhmäliikuntaa aloittaville, omaan tahtiin tekemisestä nauttiville ja koordinaatio-harjoitteluun haastetta hakeville.

Tuntia ohjaavat syksyllä 2019 Satu & Taina.

Functional Power

Functional Power on toiminnallinen tunti, jossa kehitetään kestävyyskuntoa ja lihaskestävyyttä, erityisesti keski- ja alavartalon voimaa. Välineinä käytetään Step-lautaa ja kuminauhaa. Musiikki on isossa roolissa ja kattaus monipuolinen – noin puolet suomenkielistä, vanhaa ja uutta, discosta rokkiin ja herkästä tunnelmasta voimabiiseihin.

Kolme kappaletta kestävässä alkulämmittelyssä käytetään step-lautaa edeten dynaamisista venytyksistä ja rangan liikkeistä askelyhdistelmiin ja kevyisiin ponnistuksiin. Tunnin aikana tehdään kaksi kiertoharjoittelupatteria, joissa syke-, voima- ja ketteryysosiot vuorottelevat. Kaikista liikkeistä on aina tarjolla vaihtoehtoja tehostamaan tai keventämään työskentelyä. Kiertoharjoittelujen välillä tehdään matalasykkeisempää liikkuvuus – ja voimaharjoittelua ja niiden jälkeen keskivartalotreeniä niin pystyssä kuin lattian tasossakin. Tunnin päättää aktiivinen palautuskappale jäähdytellen dynaamisine venytyksineen ja rangan liikkeineen kuten alun herättelyissäkin.

Functional Power on nimensä mukaisesti toiminnallinen tehotunti, joka hikoiluttaa ja saa monet lihasryhmät tekemään töitä yhtäaikaisesti. Jos nautit stepistä, intervallityylisestä harjoittelusta, keskivartalotreenistä ja vauhdikkaasta kannustavasta ohjauksesta, mutta et halua tehdä monimutkaisia tanssillisia askelsarjoja, tunti on juuri sinulle suunnattu huolimatta siitä millaisessa kestävyyskunnossa olet. Sopiva tekemisen taso löydetään niin vaihtoehtojen, laudan tason ja kuminauhan käytön sekä ammattitaitoisen ohjauksen kautta.

Tuntia ohjaa pitkän linjan Step- ja lihaskunto- sekä kehonhuoltotuntien ammattilainen Suvi. Ohjelmien rakentamisesta vastaa Siiri ja ohjelma vaihtuu 7 viikon välein.