Loading...

Pilates

Pilates kehittää ja haastaa syvät tukilihakset, tuo kehon hallintaa ja parantaa asennon linjausta. Harjoitus tehdään oman hengityksen tahdissa ja toistoja tehdään vain sellainen määrä, joka pystytään hallitsemaan tekniikkaa muuttamatta. Alkuun lämmitellään hengitysharjoituksilla ja liikkuvuusliikkeillä ennen mattosarjaa eli varsinaisia Pilatesharjoitteita. Muista ottaa oma matto mukaan!

Tunneilla ohjaajatarjoilee tunnin aikana liikkeistä erilaisia vaihtoehtoja, joista jokainen voi napata itselleen sopivan tavan tehdä, olipa ensi kertaa pilatekseen tutustumassa tai vuosia lajin parissa viihtynyt. Tunti perustuu Joseph Pilateksen kehittämään rutiiniin, josta ohjaaja poimii monelle sopivia harjoitteita ja niiden variaatioita. Vaikka Pilates on keskittymisharjoitus, Fiiliksellä pilatesta tehdään rennossa ja keskustelevassa tunnelmassa.

Varaa tunti tästä!

Pilates-kurssi tanssikurssilaisille

SYKSY 2019

15 kerran kurssi-info tulossa pian!

Voit käyttää kurssikertoja seuraavilla tunneilla

Maanantaisin 17.30-18.30
Flow PILATES(LÄMPÖ) 

Keskiviikkoisin 18.30-19.30
Väline PILATES

Torstaisin 18.35-19.25
Klassinen Pilates

Sunnuntaisin 18.45-19.45
PILATES

Kurssimuotoinen Pilates on tarkoitettu ainoastaan Aikuisjazz- ja Aikuisbaletti-kurssilaisille.

Fiiliksen Pilates-filosofia on, että mielummin vähemmän ja paremmin kuin paljon huonosti. Tunneillamme on aina sen verran osallistujia, että ohjaaja pääsee käsiksi kaikkiin ja pystyy ohjaamaan yksilöllisesti ryhmässä. Tarkoitus on, että jokainen löytää omalla keholle sopivan oikean liikeradan, jossa ohjaaja voi auttaa, vaikkei liike olisikaan hukassa. Löydetään kehomme oikeat liikeradat yhdessä!

Tunneilla vahvistetaan kehon syviä lihaksia sekä venytetään suuria ja kireitä lihasryhmiä yhdessä hengityksen avulla. Pilates perustuu vuosikymmenien kehitystyöhön Joseph Pilateksen kehittämän metodiikan pohjalta, mutta liikkeitä kehitellään vaihe vaiheelta kohti klassista ja haastavaa kokonaisliikettä oppien kehittelyn aikana vartalon asennon hallitsemista, liikuttamista ja hengittämistä. Pilates vie kohti vahvempaa ryhtiä ja kehittää keskittymiskykyä. Pilates -menetelmästä hyötyvät niin kuntoilijat, tanssijat, urheilijat, vasta-alkajat. Pilateksen avulla voi parantaa ryhtiä ja kehonhallintaa sekä löytää ja vahvistaa keholle luontaisia liikeratoja.