Ilmoittaudu kurssille

Äitiys VOIMA

Syksy 2019

Keskiviikkoisin klo 17.30-18.25
Opettajana Satu Nieminen

I-jakso 14.8.-18.9., 6 kertaa, 48 €
II-jakso 25.9.-30.10., 6 kertaa, 48 €
III-jakso 6.11.-18.12., 7 kertaa, 56 €

Voit myös valita useamman ÄITIYS-liikuntakurssin kerralla, jolloin hinnat:
– 2 ÄITIYS-kurssia 86 €
– 3 ÄITIYS-kurssia 130 €

Ilmoittaudu kurssille

Mukaan ryhmään voi ilmoittautua missä tahansa raskauden vaiheessa, jos vointi sallii kevyen tai normaalin liikunnan. Liikunnan harrastamisesta hyötyy niin raskauden alku- kuin loppuvaiheessakin.

Tunnilla tehdään alkulämmittely askeltaen ilman hyppyjä n. 10-15 min. Askeltamalla haetaan sopivaa sykkeen nostoa ja valmistetaan kehoa vastaanottamaan lihaskuntoharjoittelua. Myös askelluksiin annetaan vaihtoehtoja jos tarvetta on.  Alkulämmittelyn jälkeen tehdään lihaskuntoharjoituksia koko keholle n. 20-30 min. Lihaskunto-osion päätteeksi tehdään raskaana oleville tärkeitä ja sopivia keskivartalon tukilihasharjoituksia oman hengityksen tahtiin. Lihaskunto-osiossa ei ole suorien vatsalihasten liikkeitä tai staattisia pitoja. Lantion pohjan lihakset huomioidaan keskivartaloliikkeitä tehdessä. Lopuksi tehdään muutama rentouttava ja avaava venytys.

Liikkeet on valittu niin, että ne olisi helppo toteuttaa kasvavan mahan kanssa. Äitiysliikunta on turvallinen tapa pitää lihaskuntoa yllä raskauden aikana ja valmistautua synnytykseen!

Ohjaajana Satu.

Äitiys JOOGA

SYKSY 2019

Tiistaisin klo 16.30-17.25

I-jakso 13.8.-17.9., 6 kertaa, 48 €
II-jakso 24.9.-29.10., 6 kertaa, 48 €
III-jakso 5.11.-17.12., 7 kertaa, 56 €

Voit myös valita useamman ÄITIYS-liikuntakurssin kerralla, jolloin hinnat:
– 2 ÄITIYS-kurssia 86 €
– 3 ÄITIYS-kurssia 130 €

 

Ilmoittaudu kurssille

Raskaana oleminen on itsetutkiskelun ja muutoksen aikaa. Äitiys JOOGA -kurssi tarjoaa tuleville äideille mahdollisuuden tulla nauttimaan lempeästä ja vahvistavasta jooga-harjoituksesta & antaa tilaa keskittyä omaan kehoon ja mieleen. Äitiysjooga tarjoaa lempeää vastapainoa ikuiselle suorittamiselle ja lisäksi se valmistaa kehoa ja mieltä synnytykseen ja vanhemmuuteen.

Kurssilla kehoa vahvistetaan lempeään tahtiin & jooga tarjoaa apua raskausajan yleisiin vaivoihin kuten selkäkipuihin sekä unettomuuteen. Lisäksi jooga vahvistaa jalkojen voimaa ja muun muassa lantion seudulle tehdään niin vahvistavia kuin avaavia harjoituksia, joista on apua myös synnytyksessä. Kurssilla keskitytään myös niin kehon ja mielen rentouttamiseen.

Äitiys PILATES

SYKSY 2019

Maanantaisin klo 16.15-17.15
Opettajana Siiri Halonen

I-jakso 12.8.-16.9., 6 kertaa, 48 €
II-jakso 23.9.-28.10., 6 kertaa, 48 €
III-jakso
4.11.-16.12., 6 kertaa, 56 €

Torstaisin klo 16.45-17.45
Opettajana Krista Manninen

I-jakso 15.8.-19.9., 6 kertaa, 48 €
II-jakso 26.9.-31.10., 6 kertaa, 48 €
III-jakso 7.11.-19.12., 7 kertaa, 56 €

Ilmoittaudu kurssille

Raskaana ollessa kehon painopiste muuttuu ja selkä joutuu rasitukselle lannerangan notkon lisääntyessä. Hormonit löystyttävät niveliä valmistaessaan äitiä synnytykseen ja aiheuttavat mm. liitoskipuja. Raskauden aikainen liikunta vaikuttaa tutkitusti positiivisesti synnytyksestä palautumiseen ja vähentää erkauman syntymistä tai siitä aiheutuvia haittoja. Äitiystunnilla keskitytään lantion pohjan harjoittamiseen, vinojen vatsalihasten tukeen, lonkkien ympäröiviin tukilihaksiin sekä selkälihaksiin. Ryhmään voi tulla missä tahansa raskauden vaiheessa ja tehdä harjoituksista sopivalta tuntuvia variaatioita. Äitiystunti on kurssimuotoinen ja kurssille ilmoittaudutaan ennakkoon.