Loading...

Fiiliksen Online-treeniryhmät ovat joustava ja hauska tapa harrastaa. Löydät netistä Pilates, FasciaMethod, Kahvakuula, Flow JOOGA- sekä Lihaskunto-ryhmät.  Uusi harjoitus ilmestyy ryhmään aina kerran viikossa ja aiemmat harjoitukset löytyvät myös ryhmästä. Tekemistä on siis reilusti, juuri kotioloihin suunniteltuna. Harjoitukset ovat itsenäisiä kokonaisuuksiaan, eli voit hypätä mukaan missä tahansa vaiheessa.Nappaa onlinetreenit mukaan arkeen – hyvää oloa, valoa ja virtaa luvassa!

Hinta & Ilmoittautuminen

Syksyllä 2022 voit napata onlinetreenit itsellesi hintaan 28 € / kk. Syyskauden treeniryhmät alkavat 28.8. ja mukaan on mahdollista tulla koko kaudeksi hintaan 95 € (15 treeniä, 4 kk) tai kuukaudeksi 28 €.

Ilmoittaudu Online-treeneihin maksamalla treenimaksu ja pyytämällä pääsy lajin Facebook-ryhmään:

  •  Tilisiirrolla FI 04 5730 0820 6047 55
  • Mobilepaylla 19731
  • Liikuntaeduilla (Smartum, ePassi), voit tehdä maksun suoraan edun sovelluksessa. Laita tämän jälkeen viestiä meille!

Online: Terve selkä

Online: Terve selkä – tervetuloa hyvä ja vahva olo, hei hei selkäkivut ja hartiajumit!

Terve selkä on ryhtiä parantavaa harjoittelua – tehdään lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteita niska-hartiaseudulle, keskivartalolle sekä lantiolle. Keskitytään syvän tuen vahvistamiseen, hyvään tekniikkaan ja lihastasapainon parantamiseen. Sulatetaan niska-selkäalueen pulmia ja ennaltaehkäistään niiden syntyä!

45-minuutin harjoitukset sopivat niin työpäivän kesken virkistäväksi tekemiseksi kuin aamun aloitukseksi tai ulkoilun jälkeen hyvällä lämmöllä tehtäväksi. Uusi harjoitus ilmestyy ryhmään aina torstaisin klo 18.00 ja kaikki harjoitukset säilyvät ryhmässä. Voit siis tehdä harjoituksia joustavasti ja omaan arkeen sopivasti missä ja milloin vain!

Tunti sopii kaikille ja Iina antaa erilaisia vaihtoehtoja jokaisessa harjoituksessa. Harjoitukset on suunniteltu kotona tehtäväksi ja mitään välineitä et tarvitse. Mukavat treenivermeet päälle, alusta lattialle ja menoksi!
Pyydä pääsy Facebook-ryhmään tästä!

Online: KAHVAKUULA

Kuulaillaan etänä yhdessä – monipuolista, hauskaa ja innostavaa treeniä!

Hiotaan tekniikkaa ja tehdään erilaisia kahvakuulatreenejä Suvin innostavassa ohjauksessa. Voit tulla mukaan onlinetreeneihin  ilman aiempaa kuulailukokemusta tai jos olet jo pidempään kuulaillut – Suvi antaa tunneilla aina erilaisia vaihtoehtoja, joista voit napata itsellesi sopivan tavan tehdä! 

Harjoitukset on suunniteltu kotona tehtäväksi – tarvitset vain  kahvakuulan ja hieman tilaa. Uusi harjoitus ilmestyy ryhmään aina keskiviikkoisin klo 18.00 – kaikki harjoitukset ovat ryhmässä koko kurssin ajan, eli voit tehdä harjoitukset juuri siellä ja silloin, kun sinulle sopii!

Kahvakuula on äärimmäisen monipuolinen laji, joka huoltaa sekä haastaa kehoa kokonaisvaltaisesti. Treenataan kestävyyttä, lihasvoimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa monipuolisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Jos sinulta löytyy kahvakuula tai useampi kotoa, tule mukaan treeneihin! 

Facebook-ryhmään pääset tästä!

Online: PILATES

Suosittu Online: Pilates pitää huolta sinusta ja sulautuu arkeesi missä vain menetkin!

Joka sunnuntai ryhmässä julkaistaan uusi treeni, joka on katsottavissa koko kurssin ajan. Pilates on kehonhallintamenetelmä, jossa aktivoidaan keskivartalon lihaksisto aktiivisilla hengityksillä, kehon linjaamisella ja liikkeiden tarkkuudella. Tunnit perustuvat Joseph Pilateksen 34:n liikkeen mattosarjaan, josta harjoitellaan alkupään liikkeitä ja otetaan mukaan haastavammasta liikkeistöstä makupaloja ja variaatioita. Jokaisesta liikkeestä annetaan erilaisia variaatioita, jotta kaikki löytäisivat itselleen optimaalisen tavan tehdä harjoituksia. Säännöllisesti tehden, harjoittelu parantaa ryhtiä, vähentää tuki- ja liikuntaelimistön vaivoja ja lisää lihastasapainoa sekä kehontuntemusta.

Onlinetreenien ohjaajana Siiri, joka vastaa kommentteihin Facebook-ryhmässä ja tsemppaa eteenpäin nettitreenien edetessä.

Facebook-ryhmään pääset tästä!

Online: Lihaskunto

Toiminnallinen lihaskuntotreeni tehdään oman vartalon vastuksella ja tukena käytetään kotoa löytyviä tasoja, kuten tuolia tai sohvaa. Tehdään monipuolisesti: kyykkyjä, keskivartaloa ja punnerruksia. Onlinetreeni on kuin kuntopiiri omassa olohuoneessa, mökillä tai vaikkapa puistossa: ensimmäisellä kierroksella opetellaan liikkeiden tekniikat ja seuraavilla kierroksilla keskitytään tehokkuuteen. Toistomäärät ovat isoja, jotta optimaalinen lihasväsymys saavutetaan. Säännöllisesti treenaten, lihaskestävyys ja liikehallinta paranevat.

Online-treenien ohjaajana Suvi, joka vastaa kommentteihin Facebook-ryhmässä ja tsemppaa eteenpäin onlinetreenien edetessä.

Facebook-ryhmään pääset tästä!

Online: FLOW JOOGA

Fiiliksen onlinejooga on siellä missä sinäkin, juuri silloin kun tarvitset. Kaipasitpa arkeen hengähdyshetkeä, etsitpä näppärää tapaa joogata tai janoaapa kehosi virkistävää ja avaavaa liikettä – Online: Flow JOOGA sulautuu juuri sinun tarpeisiisi. 

Virtuaalisissa joogaharjoituksissa sarjat vaihtelevat tunnin teeman mukaan ja tavallisesti sarjoja tehdään useita kertoja, jotta liikkeet tulevat tutuiksi. Dynaaminen, sulava harjoitus kehittää ja vahvistaa niin voimaa, liikkuvuutta kuin tasapainoakin. Uusi harjoitus ilmestyy ryhmässä aina tiistaisin klo 18.00 – kaikki harjoitukset säilyvät ryhmässä ja voit joogata siellä ja silloin, kun sinulle sopii. Voit myös palata aiempiin harjoituksiin, hioa tekniikkaa tai tehdä lemppariharjoituksen useampaan kertaan – onlinejooga sulautuu juuri sinun tarpeisiin ja rytmiin!

Harjoitus alkaa kehoa lämmittävillä ja avaavilla asanoilla, joista etenemme asanasarjaan. Tunnin loppua kohden rauhoitamme vauhtia ja tunti päättyy aina loppurentoutukseen savasanassa – selinmakuulla asennossa, jossa hellitämme täysin ja nautimme harjoituksen myötä kehoon ja mieleen virtaavasta elinvoimasta.

Flow JOOGA-tunnilla keskitymme myös hengitykseen. Vinyasa tarkoittaa hengityksen yhdistämistä liikkeeseen. Keskitämme ajatukset tunnin alusta alkaen itseemme ja hengitykseen. Joogassa ei tavoitella ainoastaan vahvempaa ja elinvoimaisempaa kehoa, vaan etsimme yhdessä tasapainoista mieltä ja lempeää sydäntä. 

Joogasta ei tarvitse olla kokemusta, sillä Tuikku näyttää liikkeet ja ohjeistaa tekniikkaa läpi harjoitusten. Toki aiempi joogaharjoitus ei ole pahitteeksi – jokaiselle löytyy takuulla sopiva tapa tehdä!

Facebook-ryhmään pääset tästä!

Online: FasciaMethod

FasciaMethod on fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. Harjoituksissa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. FasciaMethodin harjoitteluperiaatteet perustuvat tutkittuun näyttöön — voit siis huoletta antautua lempeiden ja ihanien harjoitusten vietäväksi Online-kurssilla!

FasciaMethod soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan! Harjoitteet ovat yksinkertaisia ja kaikille helppoja oppia. Harjoituksiin kotona tarvitset vain vähän tilaa, alustan sekä tennispallon harjoituksen lopun pallokäsittelyosiota varten. Inkeri antaa harjoituksissa liikkeistä vaihtoehtoja, joista voit valita aina itsellesi sopivan.

Mitä hyötyä?

FasciaMethod -harjoittelu ennalta ehkäisee vammoja, edistää palautumista ja kuntoutumista sekä parantaa liikkuvuutta ja suorituskykyä.

Dynaaminen myofaskia

Näkemys liikkuvuusharjoittelusta on muuttunut. Ymmärrys faskian merkityksestä ja toiminnasta kehossa on mullistanut kehonhuollon maailman. Myofaskialla tarkoitetaan lihaksen ja faskian yhtenäistä jatkumoa. Lihaksiin kohdistuva staattinen venyttely on pitkään ollut kehonhuollon keskiössä. Kun liikkuvuus heikkenee, kyse on usein ”voiteluaineen” vähyydestä myofaskiassa, sen aiheuttamasta jähmeydestä ja sen myötä koko myofaskian “jäykkyydestä”. Hyvinvoinnin edellytys on rento, hyvin nesteytynyt keho, jossa liikkuvuus on hyvä ja sen myötä myös liikehallinta on optimaalinen. Pääpaino harjoittelussa on dynaamisissa ketjuliikkuvuusharjoitteissa. Lisäksi teemme dynaamisia täsmävenytyksiä kehon yleisesti kiristäville alueille. FasciaMethod – harjoittelu on aktiivista dynaamista ketjuliikkuvuusharjoittelua.

Liikehallinta

Dynaaminen ketjuliikkuvuusharjoittelu vaatii hyvää liikehallintaa ja myös kehittää sitä. Ideana on mahdollisimman laajat liikeradat ja pitkien lihastoimintaketjujen läpikäyminen. Liikehallinta on tärkeää erityisesti suurilla liikeradoilla, joissa vipuvarret ovat pitkät. Vahva syvä tuki on nivelten, erityisesti selkärangan välilevyjen kuormittumisen kannalta tärkeää. Sen vuoksi harjoittelussa pidennämme lihastoimintaketjuja kohotuksen ja kannatuksen sekä aktiivisen lihastyön avulla.

Facebook-ryhmään pääset tästä!