Loading...
Lihaskunto & syke 2017-12-14T22:54:33+02:00

Les Mills Bodypump

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vahteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata voimalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Bodypump-tunneilla ohjaajina syksyllä 2017 Siiri, Taina, Tuikku, Miia ja Niina.

Tunnin rakenne

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Fiilis Fitness:n erikoisuutena Bodypump-tunneilla ovat säännölliset tekniikkatunnit, joissa kahden ohjaajan voimin ohjataan tuntia ja kierretään samalla ohjaamassa yksilöllisesti antamalla palautetta suorituksista.

LES MILLS Bodystep

LES MILLS Bodystep palaa Fiiliksen tarjontaan komeampana kuin koskaan! Energinen paketti on täydellinen treeni – tältä tunnilta ei elämyksiä, onnistumisia ja iloa puutu!

LES MILLS Bodystep on iloinen, hikinen ja hauska askeltreeni, jonka parissa pääsee kehittämään omaa aerobista kuntoa & erityisesti alavartalon lihaksia menevän musiikin ja energisen ohjauksen siivittämänä! Tunti tarjoilee kuvioihin erilaisia vaihtoehtoja, joten tunti sopii ihan jokaiselle.

BODYSTEP-tunnista on kaksi versiota: normaali koreografisempi versio sekä toiminnallista lihaskuntotreeniä sekaan heittävä atleettinen versio. Fiiliksellä nautitaan syksyllä molemmista: Krista ohjaa maanantaisin atleettista versiota ja keskiviikkoisin mennään Siirin kanssa koreografisemman BODYSTEP-tunnin tahtiin.

LES MILLS Bodycombat

Iskuja, lyöntejä, potkuja ja isoa sykettä! LES MILLS Bodycombat-tunti saa inspiraationsa kamppailulajeista ja lainaa liikkeitä karatesta, nyrkkeilystä, taekwondosta, tai chistä, capoierasta ja muay thaista. Tule ja haasta kuvitteellinen vastustajasi tässä hauskassa ja energisessä treenissä!

Tunti kehittää ominaisuuksia aina kestävyydestä liikkuvuuteen. Erityisesti Bodycombat on loistava treeni niin aerobiselle kunnolle kuin ylävartalon lihaksille. Tunti tarjoilee myös arvokasta liikettä ylävartalolle.

Tunneilla tarjotaan aina myös hypyttömät vaihtoehdot. Tule treenaamaan juuri sinulle sopivalla intensiteetillä!

BODYCOMBAT-lumoihin meidät vie syksyllä 2017 Taina, Niina ja Miia.

Functional Core

Tunnin tavoitteena on lisätä voimaa ryhtiä ylläpitäviin ja vartaloa liikuttaviin lihaksiin sekä haastaa koordinaatio monipuolisilla liikeradoilla.

Tunnilla tehdään nimensä mukaan toiminnallista keskivartaloharjoittelua oman vartalon painolla sekä kuminauhat ja levykiekot lisäämässä vastusta. Treenataan koko keskivartalo puolen tunnin aikana tehokkaasti läpi. Liikkeitä tulee vatsalle, kyljille, selälle, lantiolle ja pakaroille. Liikkeitä tehdään sekä pystyssä että matolla ja jokaiselle liikkeelle annetaan tarvittaessa vaihtoehtoja.

Tuntia ohjaa keväällä 2018 Siiri.

Fiilis BARRE (maaliskuussa 2018 Les Mills BARRE)

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta uutuutta Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Barre-tunnilla liikkeet tehdään kuitenkin ilman tankoa balettitermein sanottuna ”keskilattialla”.  Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia BARRE:a on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta ja vaihtoehtoja on tarjolla monen tasoiselle liikkujalle.

Kahvakuula, tavoitealuetreeni

Kahvakuulan tavoitealuetreenissä kahvakuulaillaan tavoitealue kerrallaan. Treeniä tehdään kuulalla, jonka paino on 4-24 kg (2 kg välein). Se antaa vastusta tuttuihin liikkeisiin ja haastaa tasapainon, koordinaation ja liikkuvuuden heilautusliikkeissä, työnnöissä, vedoissa ja pyöräytyksissä.

Monipuolisella tunnilla liikkeet eivät missään vaiheessa jämähdä paikoilleen vaan saavat monet eri lihasryhmät toimimaan samanaikaisesti. Monipuolinen, mutta rock-painotteinen musiikki rytmittää liikesarjoja, vaikka heilautuksia tehdäänkin omaan tahtiin. Tunnilla saat myös tarvittaessa henkilökohtaista tekniikkaopastusta ja ainakin tekniikkaosiossa ohjaaja pyrkii antamaan jokaiselle osallistujalle henkilökohtaista palautetta.

Tavoitealuetreeniä ohjaa syksyllä 2017 Satu.

Tunnin rakenne

Tunnin rakenne:

  1. Alkulämmittely
  2. Syke I (vauhtikestävyys)
  3. Tasapaino/liikkuvuus
  4. Tekniikka (rinnalleveto ja/tai tempaus)
  5. Voima I
  6. Syke II (intervalli)
  7. Voima II (keskivartalo)

Ohjaajana Tiikku, Siiri & Satu.

Kahvakuula, patteritreeni

Fiiliksen taattua kahvakuulaosaamista tulee täydentämään tavoitealuetreenin lisäksi patteritreeni, jonka tarkoitus on tuoda kahvakuulailun osa-alueet yhteen. Kestävyys, lihasvoima, liikkuvuus ja tasapaino haastetaan kokonaisvaltaisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Tunnilla lämmitellään yhteisesti 10 min ajan, jonka jälkeen tehdään liikepatteri kuntopiirinomaisesti omalla paikalla. Koska liikkeet on suunniteltu haastamaan kehoa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti, liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja, jotta jokainen saa tehtyä itselleen sopivan treenin. Lisäksi ohjaaja antaa palautetta ja kannustaa, sekä ohjeistaa tekniikkaa myös kädestä pitäen.

Patteritreeniä ohjaa syksyllä 2017 Siiri.

Tunnin rakenne

Alkulämmittely 10′

PATTERI I x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI II x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI III x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

Jäähdyttely 3 min.

Functional Ball

Functional Ball on nimensä mukaan palloilla tehtävä toiminnallinen harjoitus. Käytössä ovat isot fysio-pallot, joiden kiikkerät ominaisuudet tehostavat entisestään keskivartalon osallistumista harjoitteluun.

Toiminnallisella harjoittelulla tarkoitetaan sitä, yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihasryhmiä. Liikkeet aktivoivat
pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Näin lihakset eivät ainoastaan vahvistu, vaan oppivat toimiman yhdessä muodostaen liikeketjuja ja siten tasapaino, koordinaatio, liikkuvuus sekä voima lisääntyvät ja pysyvät yllä.

Musiikki on taustalla liikkeiden tukena ja tunnelman luojana, mutta harjoitukset tehdään omaan tahtiin. Tunnilla annetaan liikkeisiin useita vaihtoehtoja ja ohjaaja on asiakkaan tukena opastaen liikkeisiin henkilökohtaisesti. Tunnille otetaan siksi maksimissaan 25 asiakasta. Functional Ball –tunnista saa eri vaihtoehtojen ja pallon sijoittelun sekä henkilökohtaisen ohjeistamisen takia tehtyä hyvin eri tasoisen.
Tunti sopii hyvin mm. ryhmäliikuntaa aloittaville, omaan tahtiin tekemisestä nauttiville ja koordinaatio-harjoitteluun haastetta hakeville.

Tuntia ohjaavat syksyllä 2017 Siiri & Satu.