Loading...
Lihaskunto & syke2019-01-11T17:25:52+02:00

Les Mills Bodypump

Bodypump on kansainvälisen Les Mills-perheen lihaskuntotunti. Tunnilla treenataan kaikki päälihasryhmät levytangolla musiikin vahteleviin rytmeihin istutettuna. Treeni on taatusti turvallinen ja tehokas.

Bodypump tähtää lihaskestävyyden ylläpitämiseen ja parantamiseen. Voit treenata voimalla voimatasollasi, sillä levypainoja vaihdetaan jokaisen lihasryhmän tarpeen mukaan sopiviksi. Ohjaajamme ovat lihaskuntoharjoittelun asiantuntijoita. He ohjeistavat aloituspainot ja tekniikan sekä uusille tulokkaille, että pidempään tavoitteellisesti treenanneille.

Bodypump-tunneilla ohjaajina syksyllä 2018 Tiikku, Siiri & Taina.

Tunnin rakenne

1. Lämmittely
2. Peruskyykky
3. Rintalihas
4. Selkä
5. Ojentajat
6. Hauis
7. Askelkyykky
8. Hartiat & olkapäät
9. Keskivartalo
10. Venyttely

Fiilis Fitness:n erikoisuutena Bodypump-tunneilla ovat säännölliset tekniikkatunnit, joissa kahden ohjaajan voimin ohjataan tuntia ja kierretään samalla ohjaamassa yksilöllisesti antamalla palautetta suorituksista.

LES MILLS Bodystep

LES MILLS Bodystep palaa Fiiliksen tarjontaan komeampana kuin koskaan! Energinen paketti on täydellinen treeni – tältä tunnilta ei elämyksiä, onnistumisia ja iloa puutu!

LES MILLS Bodystep on iloinen, hikinen ja hauska askeltreeni, jonka parissa pääsee kehittämään omaa aerobista kuntoa & erityisesti alavartalon lihaksia menevän musiikin ja energisen ohjauksen siivittämänä! Tunti tarjoilee kuvioihin erilaisia vaihtoehtoja, joten tunti sopii ihan jokaiselle.

BODYSTEP-tunnista on kaksi versiota: normaali koreografisempi versio sekä toiminnallista lihaskuntotreeniä sekaan heittävä atleettinen versio. Fiiliksellä nautitaan syksyllä molemmista: Krista ohjaa maanantaisin atleettista versiota ja keskiviikkoisin mennään Siirin kanssa koreografisemman BODYSTEP-tunnin tahtiin.

Kehonpaino-tunnit (Body Weight Training)

Syksyn 2018 uutuutena Fiiliksellä Kehonpaino-tunnit. Aikataulusta löytyy 55′- ja 45′-minuutin tunnit sekä kurssikokonaisuus perheille!

Kehon painolla tehtävän harjoituksen tarkoituksena on tehdä voimaharjoittelua kehon omalla painolla. Se on hyvin erilaista kuin perinteinen vastusharjoittelu, sillä painojen lisäämisen sijasta, kehittyminen tapahtuu liikkeen vaikeustasoa nostamalla. Kehonpainoharjoittelu on mitä loistavinta tasapaino-, liikkuvuus- ja keskivartaloharjoittelua, sillä kun vastuksena on koko keho ja asennot missä harjoitellaan ovat monipuolisia, voiman lisäksi, kehoaan oppii myös käyttämään monipuolisemmin. Fiiliksen Kehonpaino-tunnit pidetään uudessa ILO-salissa. Salista löytyvät leuanvetotangot sekä vastuskuminauhoja vartalon painoa keventämään sekä functional trainer –nauhat, joilla saadaan monipuolisuutta treeniin.

Lue erilaisista Kehonpaino-tunneistamme alta!

Varaa tunti tästä!

Kehonpaino Perus (45′ & 55′)

Tämä on tunti joka sopii erityisesti kehonpainotreeniä aloitteleville, sillä tunnilla keskitytään liikkeiden tekniikan opetteluun ja annetaan aikaa liikeratojen hiomiselle. Tunnista voi tehdä kevyen, valitsemalla liikkeestä variaation, jossa vartalon painoa tai liikerataa kevennetään tai hyvinkin raskaan harjoituksen, jossa liikkeessä on enemmän elementtejä ja vartalon paino on kokonaisuudessaan mukana. Otamme tunnille maksimissaan 12 osallistujaa. Välillä harjoituksia tehdään laskemalla toistoja, välillä tehdään liikettä tunnustellen ja välillä taas työskennellään aikaa vastaan.

Varaa tunti tästä!

Kehonpaino Perhe 45′

Perhekurssille voi saapua taaperon tai leikki-ikäisen lapsen tai lapsien kanssa ja treeni tehdään oman painon lisäksi lapsen painolla. Tunti on suunniteltu niin että taaperot eivät tuskastu ja niin että vanhemmat saavat tehokkaan treenin, molemmille on siis mielekästä tekemistä. Jotkut treenit tehdään musiikin mukaan, jotkut taas aikaa vastaan ja välillä lasketaan toistoja. Kurssin tarkoitus on olla mukavan leikkimielinen yhteinen harrastus ja mutta ammattitaitoisessa ohjauksessa vanhemmat pääsevät silti urheilemaan kukin tasollaan. Kurssille otetaan maksimissaan 12 perhettä. Toinen kurssi on tarjolla aamupäivällä ja toinen illalla, jotta liikunta olisi helppo sovittaa perheen rytmeihin.

Ilmoittaudu kurssille

LES MILLS Barre

Tule kokeilemaan maailman valloittanutta uutuutta Fiilikselle Siirin ammattitaitoiseen ohjaukseen olit sitten tanssija, voimistelija, kuntoliikkuja tai uusi ryhmäliikunnan tai tanssin parissa. Tunnilla käytetään baletin liikekieltä ja tekniikkaharjoitteita lihaskuntoharjoittelun pohjana.

Barre tarkoittaa balettitankoa ja siinä tehtäviä tekniikkaharjoitteita. Tavoitteena on lisätä voimaa ja liikkuvuutta alavartaloon sekä haastaa tasapainoa ja kehon kannatusta. Barre-tunnilla liikkeet tehdään kuitenkin ilman tankoa balettitermein sanottuna ”keskilattialla”.  Liikkeet tehdään pääosin oman vartalon painolla, mutta joissakin liikkeissä on mahdollisuus lisävastukseen levykiekosta. Puolituntia Barrea on intensiivinen ja ainutlaatuinen kokemus yhtä aikaa herkästä ja viimeistellystä tyylistä sekä fysiikkaa haastavista voima, liikkuvuus ja tasapaino-liikkeistä. Tunti ei vaadi kokemusta baletista tai voimaharjoittelusta ja vaihtoehtoja on tarjolla monen tasoiselle liikkujalle.

Kahvakuula, patteritreeni

Fiiliksen taattua kahvakuulaosaamista tulee täydentämään tavoitealuetreenin lisäksi patteritreeni, jonka tarkoitus on tuoda kahvakuulailun osa-alueet yhteen. Kestävyys, lihasvoima, liikkuvuus ja tasapaino haastetaan kokonaisvaltaisilla heilautus- ja lihaskuntoliikkeillä.

Tunnilla lämmitellään yhteisesti 10 min ajan, jonka jälkeen tehdään liikepatteri kuntopiirinomaisesti omalla paikalla. Koska liikkeet on suunniteltu haastamaan kehoa monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti, liikkeistä annetaan paljon vaihtoehtoja, jotta jokainen saa tehtyä itselleen sopivan treenin. Lisäksi ohjaaja antaa palautetta ja kannustaa, sekä ohjeistaa tekniikkaa myös kädestä pitäen.

Patteritreeniä ohjaa syksyllä 2017 Siiri.

Tunnin rakenne

Alkulämmittely 10′

PATTERI I x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI II x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

PATTERI III x3

Liike 1 45′
Liike 2 45′
Liike 3 60′

Jäähdyttely 3 min.

Functional Ball

Functional Ball on nimensä mukaan palloilla tehtävä toiminnallinen harjoitus. Käytössä ovat isot fysio-pallot, joiden kiikkerät ominaisuudet tehostavat entisestään keskivartalon osallistumista harjoitteluun.

Toiminnallisella harjoittelulla tarkoitetaan sitä, yksi liike harjoittaa samaan aikaan monia eri lihasryhmiä. Liikkeet aktivoivat
pinnallisten lihasten lisäksi myös tärkeitä asentoa, ryhtiä ja tasapainoa ylläpitäviä syviä lihaksia. Näin lihakset eivät ainoastaan vahvistu, vaan oppivat toimiman yhdessä muodostaen liikeketjuja ja siten tasapaino, koordinaatio, liikkuvuus sekä voima lisääntyvät ja pysyvät yllä.

Musiikki on taustalla liikkeiden tukena ja tunnelman luojana, mutta harjoitukset tehdään omaan tahtiin. Tunnilla annetaan liikkeisiin useita vaihtoehtoja ja ohjaaja on asiakkaan tukena opastaen liikkeisiin henkilökohtaisesti. Tunnille otetaan siksi maksimissaan 25 asiakasta. Functional Ball –tunnista saa eri vaihtoehtojen ja pallon sijoittelun sekä henkilökohtaisen ohjeistamisen takia tehtyä hyvin eri tasoisen.
Tunti sopii hyvin mm. ryhmäliikuntaa aloittaville, omaan tahtiin tekemisestä nauttiville ja koordinaatio-harjoitteluun haastetta hakeville.

Tuntia ohjaavat syksyllä 2017 Siiri & Satu.

Functional Power

Functional Power on toiminnallinen tunti, jossa kehitetään kestävyyskuntoa ja lihaskestävyyttä, erityisesti keski- ja alavartalon voimaa. Välineinä käytetään Step-lautaa ja kuminauhaa. Musiikki on isossa roolissa ja kattaus monipuolinen – noin puolet suomenkielistä, vanhaa ja uutta, discosta rokkiin ja herkästä tunnelmasta voimabiiseihin.

Kolme kappaletta kestävässä alkulämmittelyssä käytetään step-lautaa edeten dynaamisista venytyksistä ja rangan liikkeistä askelyhdistelmiin ja kevyisiin ponnistuksiin. Tunnin aikana tehdään kaksi kiertoharjoittelupatteria, joissa syke-, voima- ja ketteryysosiot vuorottelevat. Kaikista liikkeistä on aina tarjolla vaihtoehtoja tehostamaan tai keventämään työskentelyä. Kiertoharjoittelujen välillä tehdään matalasykkeisempää liikkuvuus – ja voimaharjoittelua ja niiden jälkeen keskivartalotreeniä niin pystyssä kuin lattian tasossakin. Tunnin päättää aktiivinen palautuskappale jäähdytellen dynaamisine venytyksineen ja rangan liikkeineen kuten alun herättelyissäkin.

Functional Power on nimensä mukaisesti toiminnallinen tehotunti, joka hikoiluttaa ja saa monet lihasryhmät tekemään töitä yhtäaikaisesti. Jos nautit stepistä, intervallityylisestä harjoittelusta, keskivartalotreenistä ja vauhdikkaasta kannustavasta ohjauksesta, mutta et halua tehdä monimutkaisia tanssillisia askelsarjoja, tunti on juuri sinulle suunnattu huolimatta siitä millaisessa kestävyyskunnossa olet. Sopiva tekemisen taso löydetään niin vaihtoehtojen, laudan tason ja kuminauhan käytön sekä ammattitaitoisen ohjauksen kautta.

Tuntia ohjaa pitkän linjan Step- ja lihaskunto- sekä kehonhuoltotuntien ammattilainen Outi. Ohjelmien rakentamisesta vastaa Siiri ja ohjelma vaihtuu 7 viikon välein.

SATUrday Care

SATUrday Care on kerran kuussa järjestettävä fiilisläisyyden juhlapäivä, jossa hellitään kehoa Satun huolehtivassa ja osaavassa huomassa. Liikunnallisen osuuden jälkeen hemmottelu jatkuu Tullin Saunan brunssilla & saunalla aivan Fiiliksen naapurissa ajankohtaisen hyvinvointiin liittyvän teeman ympärillä.

SATUrday Care alkaa klo 11.30 kehonpaino-treeniä ja pilatesta sisältävällä  90-minuuttisella harjoituksella. Joka kuukausi treenataan tietyn teeman ja tavoitteen ympärillä.

Treeni-osuuden jälkeen siirrymme porukalla Tullin Saunalle saunomaan klo 13.00-14.00 ja klo 14.00 istumme yhdessä pöydän ääreen päivän hyvinvointi-teeman äärelle. Lopettelemme n. klo 15.00 ja lähdemme nauttimaan lauantaista rentoutuneena ja ravittuna!

Koko juhlapäivän hinta on 15 € (liikunta-osuus) + 25 € (sauna+brunssi). Voit osallistua koko kattaukseen treenistä brunssiin tai vain treeniosuuten tai tulla mukaan brunssille ja saunomaan.

Ilmoittaudu SATUrday Care-juhlapäivään etukäteen!

KEVÄÄN 2019 juhlapäivät:

  • 26.1. Tammikuun teemasta infoa pian!
  • 23.2.
  • 30.3.
  • 27.4.