Kehonhuolto-kurssit 2017-10-31T08:20:26+02:00
Loading...

Rullaus-kurssi juoksijoille

Sunnuntaisin klo 10.00-12.00
Opettajana Taina Arjanmaa

19.11. ja 3.12.
45 €

Tökkiikö lenkillä joskus askel? Ottaako harjoittelu takapakkia ajoittain päälle iskevän lihaskrampin tai yöstä iskevän venähdyksen muodossa? Mitä jos rullailusta voisi olla jelppiä?

Selvitetään homma yhdessä, Fiiliksen ensimmäisellä juoksijan rullakurssilla!

Tämä kurssi on laadittu enemmän juokseville, joiden viikottaiseen ohjelmaan kuuluu vähintään kaksi lenkkiä, yleensä jopa enemmän. Juoksutekniikan sekä tehokkuuden kehittäminen kiinnostaa ja rullailu kuulostaa mielenkiintoiselta.

Paikan päältä löytyy tarvittava välineistö sekä selkeät juoksijoille suunnatut testiliikkeet. Testaamme mm. askeleesi pituutta, keskivartalon tukea sekä lantion liikettä. Rullaamme auki tarpeen mukaan takareittä, etureittä, rintalihasta tai nelikulmaista lannelihasta. Välissä juokset itsenäisesti testilenkkejä, jotta nähdään siirtyykö uusi laajempi liikkuvuus myös hyödyksi lenkillesi.

Testilenkit ajoittuvat ennen kurssia, väliviikolle sekä kurssin jälkeiseen aikaan. Saat juosta ne täysin itsenäisesti ja valita itsellesi sopivan matkan. Pyri vakioimaan matka ja tarkkaile syke sekä vauhtieroja. Tuntuman pitäisi olla yhtä rasittava jokaisella kerralla. Toivottavasti saadaan sykettä alas ja/tai nopeampi suoritusaika!

Ryhmään mahtuu maksimissaan 15 hehnkilöä, jotta opastuksen taso saadaan pidettyä henkilökohtaisena. Minissään kurssi järjestetään kahdeksalle hengelle. Vinkkaa siis juoksevalle kaverille ja tule pioneeriksi kurssille itse. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Kurssin opettajana Fiiliksen aiemmiltakin rullaus-kursseilta tuttu Taina Arjanmaa.

Ilmoittaudu mukaan!

Tervetuloa!

Ilmoittaudu kurssille

VIREYS

Perjantaisin klo 18.45-20.00
Opettajana Emilia Keskivinkka

10.11.-24.11., 3 kertaa
38 €

Syksyn kolmas joogakokonaisuus osuu loistavasti yhteen vuoden pimeimmistä ajoista. Kolmena peräkkäisenä perjantai-iltana harjoituksemme ammentaa luontaista elinvoimaamme herättelevistä joogan elementeistä. Hengitellen, hikoillen ja hauskaakin pitäen selätämme yhdessä vähävaloiset marraskuun viikot, ja löydämme uutta niin joogasta kuin itsestämmekin.

Ilmoittaudu kurssille

RAUHA

Perjantaina 8.12.2017
Klo 18.45-20.45

Opettajana Emilia Keskivinkka.

Joulukuussa teemme visiitin yin-joogan maailmaan. Annamme keholle luvan pehmentyä (yin),  ja tueksi myös kontrastoimme vahvistavammilla (yang) asanoilla. Pidempiä pitoja, sulattavia hengityksiä, kehon synkronoimista ympäröivään talveen.

Vinkki: ’energisyys’ ja ’rauha’ ovat loistava kurssipari!

Ilmoittaudu kurssille

Foam roller-kurssi

Sunnuntaisin klo 10.30-12.00
8.10-22.10, 3 kertaa
45 €

Kurssin maksimiosallistujamäärä 10 henkilöä

Tervetuloa tutustumaan erilaisiin rullaustekniikoihin kehonhuollon vauhdittajana! Kurssilla käymme läpi rullaustekniikoita nopeista sivelyistä rauhallisiin syviin rullauksiin, krapailemme ja kokeilemme kärpäsen kyykytyspainetta sekä tuplapalloa. Lopputuloksena enemmän auki oleva kroppa, joka saa paremmin irti treenistä ja toimii tasapainoisemmin arjessa. 

Jokaisella kerralla on oma testiliikkeensä, jonka avulla ensin testataan ja mitataan kunkin osallistujan oma liikkuvuus. Testin perusteella valitaan jokaiselle sopiva rullaustekniikka ja ryhdytään vapauttamaan kudoksia ja lihaksia kireyden ikeestä. Kun rullailut etenevät opit käytännössä erilaiset tekniikat ja samalla saadaan testiliikkeen avulla ihan mitattavia tuloksia venyvyyden kasvaessa. 

Kurssilta löytyy kaikki tarvittavat välineet, tuo vain itsesi joustavissa vaatteissa mukaan. Halutessasi jatkaa harjoittelua kotioloissa, saat mukaasi rullat ja pallot sekä krapan -20% alennuksella. 

Ilmoittaudu kurssille

Lempeä Kehonhuoltoaamu: PILATES

Sunnuntaina 29.10.
Klo 10.00-12.00

Opettajana Minna Juusela

Ilmoittaudu kurssille

Kahden tunnin Pilates-kurssilla aloitat sunnuntaipäivän ihanalla tavalla!

Ensimmäisellä tunnilla keskitymme tekemään pilatesta flowssa, kehoa haastaen, kukin omalla tasollaan. Toisen tunnin agendana on rauhoittua ja lisätä liikkuvuutta venyttävimmillä pilatesharjoituksilla. Loppuun jätämme aikaa pieneen renoutumiseen, jotta voit jatkaa päivääsi energisenä sekä vetreänä.
Huom! Peruutuksesta alle 7 vuorokautta ennen kurssin alkua perimme 50 % kurssin hinnasta.