Fiilis-kurssit2018-08-16T14:03:03+03:00

Via Esca-kurssi

Maanantaisin klo 19.00-20.00 Ilo-salissa

Syksyn aikana järjestetään kolme viiden kerran kurssia:

I ryhmä 3.9.-1.10., 5 krt
II ryhmä 8.10.-5.11., 5 krt
III ryhmä 12.11.-10.12. 5 krt

Kurssia ohjaa Personal Trainer Taina Arjanmaa ja Via Esca -valmentaja

HINTA:

Kurssin hinta muodostuu kurssimaksusta (100 €)  sekä Via Esca-aloitusmatkasta (150/200 €).. Via Esca-aloitusmatkaan tarvitset Polarin sykemittarin, joka synkronoidaan yhteen sovelluksen kanssa. Lisäksi sykemittari tukee hyvin treenejä ja tarjoaa hyödyllistä infoa tekemiseen. Jos sinulla on jo Polarin mittari omasta takaa, onnistuu synkronointi siihen. Jos sinulla ei ole mittaria, voit hankkia sen itse tai pakettihintaan sovelluksen kanssa.

  • Jos sinulla on oma Polar-ranneke, hinta 150 € (Via Esca-aloitusmatka + 100 € (kurssimaksu) = 250 €
  • Jos sinulla ei ole Polar-sykemittaria, voit hankkia sen Via Esca-paketin yhteydessä 200 € (Via Esca) + 100 € (kurssimaksu) = 300 €Kurssin voi maksaa myös osissa.
Ilmoittaudu kurssille

Lisää tasapainoa ja elinvoimaa – kyllä kiitos! Me Fiiliksellä vannomme tasapainon ja kokonaisvaltaisen hyvän olon nimiin. Emme usko liialliseen ehdottomuuteen tai suoraviivaisiin rajanvetoihin. Tähän ideologiaan perustuu myös Via Esca-kurssimme, jolla haetaan tasapainoa ja elinvoimaa arkeen ruoka ja liikunta kahtena matkan peruspilarina. Kurssi on matka omaan kehoon, mieleen sekä oikein syömisen ja liikkumisen maailmaan – tiiviillä vertaisryhmällä höystettynä!

Kurssi koostuu viidestä tapaamisesta Fiiliksellä ryhmän ohjaajan Taina Arjanmaan johdolla. Tapaamisten lisäksi Via Esca-mobiilisovellus on mukanasi koko ajan – se kertoo, milloin syödään, mitä ja kuinka paljon. Kurssikerroilla käydään läpi jokaisen matkaa kohti henkilökohtaisia tavoitteita, jaetaan kokemuksia ja treenataan yhdessä.

Kurssi sopii kaikille, jotka haluavat lisätä hyvää oloa arkeen tai hakea vauhtia elämäntapamuutokseen. Via Esca-kurssi tarjoaa niin ammattitaitoista, yksilöllistä ohjausta, vertaistukea ja tsemppiä muilta kurssilaisilta kuin positiivista tunnelmaa – liian tiukkapipoisesti ei mennä, vaan etsitään jokaiselle oma tapa ja rytmi kulkea muutoksen polulla!

Läpi kurssin käytössä on myös kurssilaisten ja Tainan Whatsapp-ryhmä, jossa voi jakaa fiiliksiä ja heittää ilmoille kysymyksiä. Tainaa voi myös tulla tapaamaan henkilökohtaisesti Fiilikselle puoli tuntia ennen viikoittaista tapaamista.

KURSSIN SISÄLTÖ:

  1. tapaaminen: Sovelluksen lataaminen, Polar-mittarin synkronointi sekä  aikataulutus ja tavoitteiden asettaminen + kehonkoostumuksen alkumittaus
  2. tapaaminen: Yhteistreeni & kiperät kysymykset matkan startista
  3. tapaaminen: Treeniä & keskustelua
  4. tapaaminen: Treeniä & keskustelua
  5. tapaaminen: Missä mennään nyt ja miten tästä eteenpäin? + kehonkoostumuksen loppumittaus
Ilmoittaudu kurssille

Pilates-kurssi: Täsmäisku toimistotyöntekijöille

Keskiviikkoisin klo 15.30-16.25

5.9.-12.12., 15 kertaa
150 €

Ohjaajana Satu Nieminen

Ilmoittaudu kurssille

Kaipaatko vetreämpää niska-hartiaseutua, vahvempaa ryhtiä tai helpotusta selkäkipuihin? Tule Fiiliksen Työntekijän täsmäisku -pilateskurssille huoltamaan ja vahvistamaan kehoa juurikin näiden asioiden äärelle ja pureutumaan haasteisiin, joiden kanssa jokainen meistä päätteellä työpöydän ääressä työskentelevä kamppailemme.  15 kerran kurssi järjestetään näppärästi suoraan työpäivän perään klo 15.30-16.25. 

Pilates-ryhmä järjestetään kurssimuotoisena, jotta voimme tehdä täsmäiskun toimistotyöntekijän haasteisiin kehon kireyksien, ryhdin ja keskivartalon äärellä. Lisäksi pitkäjänteinen ja säännöllinen treeni on se, joka saa tuntuvia tuloksia aikaan.

Miksi pilates? Selkäkivut, niska-hartiaseudun ongelmat, heikentynyt ryhti ja keskivartalon heikko tuki ovat yleisiä arjen haasteita, jotka vaikuttavat eloon niin työpöydän äärellä kuin vapaa-ajallakin. Pilates on treenimuoto, joka tarjoaa täsmäiskun näiden ongelmien selättämiseen.

Tunneilla harjoitellaan myös vartalon tukilihasten lisäksi kaikkia rangan, olkanivelten ja lonkkien liikesuuntia, joilla tavoitellaan luonnollisen liikkuvuuden löytymistä ja säilymistä. Liikkeet tehdään keskittyen oman hengityksen tahtiin. Syvien hengitysten tarkoituksena on auttaa vartalon keskustaa aktivoitumaan, antaa liikkeelle rytmi ja helpottaa liikkeeseen keskittymistä.

Ilmoittaudu kurssille